- Autor: W. Chan Kim, Renée Mauborgne
- Kategorie: Przedsiębiorczość i start-up, Biznes i przywództwo
O AUTORACH
W. Chan Kim i Renée Mauborgne są wykładowcami INSEAD i współdyrektorami INSEAD Institute for Blue Ocean Strategies. Wspólnie napisali jedną z najważniejszych i najbardziej wpływowych książek strategicznych, jakie kiedykolwiek napisano - "Strategia błękitnego oceanu". Kim i Mauborgne zajmują trzecie miejsce na liście globalnych guru zarządzania Thinkers50 i zdobyli wiele światowych nagród. Współpracują ze Światowym Forum Ekonomicznym.
O KSIĄŻCE
Ten światowy bestseller, świetnie przyjęty przez organizacje i branże na całym świecie, podważa całą dotychczasową wiedzę o tym, co trzeba zrobić, by odnieść strategiczny sukces.
"Strategia błękitnego oceanu" przekonuje, że zaciekła konkurencja prowadzi wyłącznie do powstania krwawego czerwonego oceanu, w którym rywale walczą o stale kurczącą się pulę zysków. Opierając się na przykładach ponad 150 posunięć strategicznych (obejmujących ponad 100 lat i 30 branż), autorzy twierdzą, że trwały sukces nie bierze się ze zwycięskich walk z konkurencją, ale ze stworzenia „błękitnego oceanu” – niewykorzystanej dotąd przez nikogo nowej przestrzeni rynkowej, w której możliwy jest wzrost.
Książka "Strategia błękitnego oceanu" przedstawia systematyczne podejście do tego, jak sprawić, by konkurencja stała się nieistotna oraz prezentuje reguły i narzędzia do wykorzystania przez każdą organizację w tworzeniu i zajmowaniu jej własnych błękitnych oceanów.
Ta bestselerowa książka będąca punktem zwrotnym zmieniającym tradycyjne myślenie o strategii, śmiało wyznacza nową drogę do wygrania przyszłości. Obierz ją za swojego przewodnika w tworzeniu niekwestionowanej przestrzeni rynkowej i sprawianiu, by konkurencja stała się nieistotna.
|
